Svar på en fråga

Har fått en intressant fråga som jag tänkte svara på! 🙄

Svar:
Dom som ingår i mitt team är ganska många, jag tycker att alla som har en del i min o Tantens liv och som gör oss bättre är med där! Listar upp det så det blir lätt att läsa ☺
  • Mormor och morfar som gjorde det möjligt för mig att köpa Tanti samt morfar som kör mig till stallet varenda dag. 
  • Mamma och min låtsaspappa Henke, dom hjälper mig lite ekonomiskt och är ett stort stöd. 
  • Beea Lampela, hon är min groom & chaufför. Hon är min högra hand och hon har koll på ALLT på tävlingsplatsen och gör så jag kan ha allt fokus på hästen. 
  • Denise J-H, groom och andra hästskötare. Denise bjuder alltid på ett gott skratt och roliga stunder!
  • Jonas, min sambo och fästman. Han hjälper mig o bygga hinder, stöttar i alla lägen, ja han gör så mycket för mig!
  • Jarkko Wester, hovslagaren som orkar och har tålamod med min halvknäppa galna häst. Alltid fina fötter. 
  • Rebecca Milton, min tränare som får mig att bli bättre o bättre på varje träning. Henne kan man alltid fråga om råd och få kloka svar utav. 
  • Karin och Kenny som äger gården där jag har Tanten och som även är min arbetsplats. Dom är outstanding!! Finns inga bättre gårds/stallägare någonstans. 
  • Stall Ohlén hindermaterial som sponsrar mig med hindermaterial.
Det här är mina nyckelpersoner som gör det här möjligt! TACK FÖR ATT NI FINNS ❤

Nästa fråga är om Tantens veckoschema.. Jag ska vara ärlig och säga att jag varit dålig på att verkligen schemalägga allt, det har blivit lite som det blivit. 😔 Jag har alltid hoppat två dagar innan e tävling, det har jag gjort sen jag fick honom. I år ska jag bli mycket bättre! Jag ska ha en genomtänkt plan, mer noggrant planera veckorna och speciellt veckor innan tävling. 

Nu har Tanti fått en dag med hel vila dvs ingen skrittmaskin eller något. En dag med 2x20min i skritten. (Jag vill inte ha hästen längre än max 20-25min åt gången.) Sen hoppning en dag, dressyr resten av veckan. 

Jag ska lägga in mer cavalletti och bommar i veckan. Långa serier med travbommar etc. 
Jag kommer återkomma med mer info om det, kommer även lägga ut veckoscheman här på bloggen! 😊

Det här blev ett långt inlägg, men hoppas ni gillade det! 

Tryck gärna på "hjärtat" om ni vill läsa mer sånt här. 😁
#1 - Sofie

Vad har du haft för hästar tidigare?

Svar: Min första alldeles egna häst var en varmblodig travare, sto, 154cm som hoppade så fint! Henne tävlade jag upp till 115cm i hoppning och debutant fälttävlan. Hemma hoppade vi banor på 130cm och enstaka hinder på 140. Tränade och hoppade 1* terränghinder. Hon var helt underbar! 😊 Fick fina lovord om henne av Janne Jönsson och Michael Schultz. Det var många som inte trodde det va en travare, men frysmärkningen avslöjade henne hehe.. Tyvärr var hon inte alls rolig att köra i transport och hon blev väldigt stressad av det så hon såldes som enbart ridhäst och inte till tävling.
Sen har jag haft en minishettis som sällskap till Tanten, den mest charmiga ponny jag mött!

Jag har mest ridit andras hästar, hoppat dressyrhästar, haft foderhäst osv..

Planen framöver är att köpa en till, en unghäst som jag ska utbilda själv o sen sälja. Men det är lite andra saker som står på listan innan. Körkort tillexempel.

Hoppas du fick svar på din fråga!
Sandra Nordlund