Galen häst!

Ojoj, vart ska jag börja.. Igår så skulle jag rida lite trav och galoppbommar med Tanti. Men det gick knappt.. Han var helt galen! Hoppade, bockade och var allmänt jättebusig o pigg. Gjorde riktiga rodeosprång och jag är faktiskt impad av mig själv att jag satt kvar! 😂 Dom bocksprången han gjort tidigare är rena barnleken.. 
Gav upp bommarna ganska snabbt. Försökte bara rida vanligt och få honom lugn. Avslutade med att galoppera över ett sockerbitshinder ett par gånger, det gjorde han bra! 😁👍


Idag fick han bli longerad på ridbanan utan inspänning och krav. Bara ren avrastning! Han var såå pigg, galopperade flera flera varv utan att jag fick stopp på honom! Okej, den här hästen har lots of energy nu 😁 Men jag vet varför... 
Det är för att jag köpte ett annan müsli till honom för ett tag sen för jag ville ha mer protein i. Men, det är havre i den. 
Jag köpte iallafall hans gamla vanliga mat igen men hällde det bara uppepå det andra i tunnan, och nu har jag "kommit ner" till den. Så imorgon blir det till att inhandla den havrefria igen! 

Tanti får inte speciellt mycket kraftfoder, men för en havrekänslig och het häst krävs det lite för att det ska bli tokigt.. 

Kan visa och skriva ett inlägg om hans foder och tillskott imorgon 😋


Tantens nya nickname är Räven pga alla rävar som finns bakom hans öron 😂🦊




Pigg och busig häst! ❤🦊