Älskade solsken!!

Idag innan lunch så tog jag in Tanti för en ridtur, gick strålande även denna gång. Hoppas det håller i sig nu med att han är lugn på stallgången.. *pepparpeppar*

Gick till ridhuset och red ca 45min, idag var fokuset på att få han trött.. Göra av med energi helt enkelt. Han är så vansinnigt pigg nu, han börjar kanske få vårkänslor när solen skiner och det droppar från taken? 

Red lite galoppbyten, förvänd galopp, övergångar och samlad trav. Jag inleder varje ridpass med mycket skrittjobb, ställa utåt och inåt, flytta rumpan osv. Han var fin hela ridpasset!! 😁👌 
Imorgon tänkte jag skynda mig att rida direkt efter lunchfodringen för kl 14 börjar det dressyrträningar i ridhuset. Min plan är att galoppera lite bommar och ha någon cavallettibock framme. Få se om han är lugnare denna gång haha! 


Dagens outfit;
Sadel - CWD 2g
Sadelgjord - Hööks luddgjord
Stigbyglar - Freejump soft up pro
Antiglidpadd - Acavallo
Memoryfoampadd - Acavallo
Schabrak - Equiline E-logga sverige
Ländtäcke - Ylle från okänt märke
Skydd - Veredus olympus
Kandar - Globus




Ha en fortsatt bra kväll så ses vi imorgon igen! 😊❤