Det går framåt..

Hänt mycket på alla fronter..  förutom på bloggen. Jag har haft problem att uppdatera. 
Jag har blivit en teammember i Kamikazeryttare, Tanten rids och trimmas, jobbar och står i, tränar och får vardagen att rulla. 

Jag har haft lite foderproblem med Tanti.. Upptäckte att det var havre i hans havrefria müsli, så det kan ju förklara hans bus och tokheta humör.. 
Nu har jag bytt till Red Mills Cool and Cooked, den är havrefri och har lågt stärkelseinnehåll. Funkar inte detta ska jag prova St. Hippolyts Nutristar. Det är viktigt att ha bra foder som funkar för hästen! 👍

Lite om dagen;

Var i stallet kl 06, gav alla hästar kraftfoder och täckade. Sen släppte jag ut dom och fodrade lösdriften. Var klar vid 07 och då åt jag frukost. Efter det så mockade jag fyra boxar, fixade höpåsar och hinkar. Gick ner till ridhuset och byggde upp hindrena till dagens ridpass. 
Hoppade monstret på förmiddagen vid kl 9.30 cirka. Ställde upp ett räcke och en oxer som jag hoppade på en åttvolt. Han var såå pigg och busig i början, men efter en liten stund blev han så fin! Vi tränade på att hålla en jämn rytm före och efter hindret. I början ville han dra mot hindrena, men det räckte att jag gjorde en endaste halt efter oxern o då fick jag tillbaka honom på ett helt annat sätt! 
Han var jätteduktig och hoppade fina runda språng! 😊
Red på babypelham idag, förra veckan hade jag ett vanligt tränsbett men han blev så vansinnigt stark på det.. Pelhamet var mycket bättre! 👍 Kunde hålla min position i sadeln med stilla låga händer mycket enklare. 

När jag var klar med allt som innebär ridning så var det dags att lunchfodra alla kusar. 
Åkte ner och sladdade ridhuset. 
Sen var jag klar för dagen! Ganska skönt att ha stallet och allt fixat innan kl 12! 😊

Det var lite om min dag, Vi hörs!