Min dag

Imorse sov jag ut lite, har varit så trött hela helgen.. Det har varit mycket intryck och saker som hänt. Jag åkte till stallet vid lunch och började med att fodra alla hästar. Efter det så mockade jag tre boxar, en hage och fixade nytt spån till en häst och lite höpåsar. 

Vi har lyxen på Stall Ytter-Gånsta att ha höautomater till alla hästar inne i boxarna. Det betyder att dom får hösilage 5ggr per dygn, kl 05, 06.30, 12, 15 och 22. Superbra och väldigt bra för hästarna! Vi har mycket lugnare och gladare hästar vid utsläppen då dom inte är jättehungriga eftersom dom fått en tuss tidigt på morgonen. Det kan jag varmt tipsa om! 😃

När jag var klar med allt stallfix så var det dags att ta in alla hästar, dom flesta var helt tokiga av blåsten och brallade runt i hagarna. Det har blåst hela dagen så dom tyckte det va skönt att komma in i boxarna. 😊

Idag fick Tanten vila helt från pyssel, förutom den dagliga visiteringen såklart. Känner alltid igenom ben, kollar hovar o så. 
Jag passade på att designa ett eget schabrak från Mattes när Hästbalettens Lena Lilja var där. Det blev såå snyggt!!! 😍😍 Ni får se resultatet sen när det är klart och har kommit. 

Hugo fick leka med Astrid idag, det älskar han! Han gillar att leka med andra, men det är svårt att hitta hundar i lämplig storlek då jag är rädd för att han ska "gå sönder" haha. Han är ju så liten, plutten ❤

Imorgon ska ni få en gårdsvisning! Såå kika in här efter lunch imorgon 😉


Astrid och Hugo, hur söta?! 😍😍