Hallå! 🙄


Så dålig uppdatering här, jag dör.. 
Igår fick Tanten en promenad runt slingan och på grusvägen lite, han var pigg men mycket lugnare än i fredags haha. 
När vi kom tillbaka från promenaden så fick Tanten massage och stretching av hans bogar och halsmuskel. Han spänner sig lätt pga hans "nerver" och att han alltid vill ha koll på allt. Te.x lämnar en häst stallet så slutar han äta, blåser upp sig o kollar. Så det är en häst man måste jobba mycket med för att han ska bli avspänd både psykiskt o fysiskt. 

Idag skrittjobbade jag honom uppsuttet. Jag red lite öppna o sluta och skrittade över ett par cavallettibommar för att få samlande arbete och red sedan med kvicka steg och högre form för att få upp bogen o manken. 
Red ca 30min, Tanti var nöjd att få jobba under ryttare igen och skummade lite i munnen och frustade. Härliga häst!! ❤


Imorgon ska jag ha träning för en elev, ska bli så kul! Återkommer med vilka övningar o liten banskiss. 🙄

Kram!