Det är viktigt att putsa ordentligt!

Halloj! Här kommer ett inlägg om mina produkter jag använder för att få min utrustning att bli on top! Enjoy! 😄


Först ut har vi min rengöringspray som löser all smuts, stöv, lera.. you name it. Den tar allt! 
Den är från Carr & Day & Martin och heter Belvoir Tack Cleaner step 1. Den är även perfekt till benskydd av plast. 😀
(Den till vänster i bild här nedan) 


Av samma märke finns det en step 2, och det är vanlig glycerintvål på flaska. Den använder jag som dagligt putsmedel och alltid efter step 1. Den gör lädret mjukt, glansigt och alldeles perfekt! Rengör även den väldigt bra. Inget vatten behövs, bara en bra putssvamp och en trasa att torka av med efter. 


Det här putsmedlet till sadeln är outstanding! Det gör rent, blir lagom blankt och ger ett bra grepp! Det här är en gammal klassiker som aldrig går ur tiden 😊 Är från märket Absorbine och heter Horseman's one step. 


Läderfett från Veredus och heter Curium Balsam. (Även väldigt bra för torra stallhänder 😉) Det här smörjer jag tränsen med en gång i veckan, det viktigaste är när man använder läderfett är att lädret är ordentligt rengjort innan så man inte kapslar in smutset. Det mår inte lädret bra av.. 


Somsagt, en bra putssvamp och en trasa att torka av med är ett måste för att få fina träns 😊

/Sandra

(Inlägget är ej sponsrat)